13 November 2006

Words by Aminah Qutb

Sekiranya kita cinta kepada manusia
Tidak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya kita cinta kepada Allah
Nescaya cinta Allah tiada penghujungnya

Sekiranya kita cinta kepada manusia
Kita akan cemburu kepada
orang yang menyintai mereka yang kita cintai
Tetapi sekiranya kita cinta kepada Allah,
Kita akan turut menyintai mereka
yang melabuhkan cintanya kepada Allah juga

Ya Allah, jika aku jatuh cinta...
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta...
jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku kepadaMu

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati...
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dariMu

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu...
rindukanlah aku pada seseorang yang merindu syahid dijalanMu..

Amin Ya Rabbal Alamin..

Comments :

0 komen to “Words by Aminah Qutb”

Catat Ulasan

 

Hakcipta ©  AFZAN AMIR untuk ceritera hidupku ::AUGUST 2009::

Credited to Mr. Rohman