08 Julai 2009

Hari Minggu Yang Lalu

hari minggu yg lalu bertarikh 5 July.. rumah sunyi sepi psl adik2 aku tak balik..

kisahnyer...

*NOVEL NOVEL NOVEL*

mlm minggu tu khatam... ending cite ni buat aku sebak jer.. menitis pulak airmataku.. huhu.. novel ni kisah 'kejahatan' seorg perempuan.. Iman yg menyimpan dendam.. sukar memaafkan & melupakan hingga sanggup berkahwin hanya dgn niat ingin menghancurkan.. Iman yg benci dgn keluarga itu, mula mengatur langkah jahat.. akibatnye, ada hati yg terluka.. bila suami pergi membawa hati luka, Iman terasa sunyi & kosong.. rindu.. benci bertukar sayang...

kata penulis: setiap dari kita ada perkara silam yg pahit, ada kebencian pd org yg pernah hadir dlm hidup kita.. tetapi belajar melepaskan adalah yg terbaik.. biarkan semalam menjadi ingatan kerana hari ini bukan utk disia-siakan & masa depan bukan utk dihancurkan... jangan biarkan diri kelelahan kerana kebencian silam...

komen aku: best!!!!!


*KENDURI & FUNLAND*


tghari lak, gi kenduri kawen azmil kt dewan kompleks kejiranan presint 16 putrajaya... azmil ni ank uncle nazim, jiran aku.. jumpa adik aku, azian & family kt sana.. kate mak, dah alang2 dekat dgn alamanda, jom jalan2.. ikhwan, fahim & bibiknyer pun ikut skali.. kt alamanda, window shopping pun tak dpt.. asal brenti jenguk kedai, ikhwan merungut2... die kata "abg nk main.. mana tempat main ni.." jadik terpaksa la kitorg mengalah & bwk dorg gi main kt funland tingkat atas tu.. sejam lebih gak la kt situ.. dorg da sronok, susah nk ajak kuar!!



*MAKAN*

buat2 nak gerak, baru la dorg terhegeh2 carik selipar... tau pulak dahaga lepas da penat main.... then bwk la dorg gi minum kt food court.. dorg kongsi2 mkn nasik ayam.. aku lak, tak lepaskan peluang merembat waffle kegemaran aku ini.. golden banana.. nyum nyum...




*MOVIE MOVIE MOVIE*lepas mkn, tgk movie pulak.. show kul 5.15 ptg.. ramai tul org.. dpt seat 2nd row dr depan.. huh! kitorg semua enjoy the movie except fahim yg tido selepas 20 minit dlm hall, & bangun 20 minit sebelum movie end.. penat sgt agaknye.. hikhik.. best gak cite katun ni.. menarik & seronok.. family movie..


*PASAR MALAM*
abih movie dlm kul 7, tros anta budak2 & bibik balik umah dorg.. magrib kt umah azian, 8.30 gerak... kul 9 sampai kajang, singgah pasar malam pulak.. aduh.. dah tak larat nk mkn daa.. mak yg nk singgah jugak2... "beli ayam goreng utk sassy" katanyer... sempat jugak mak beli tudung 2 helai.. aku teman mak jer.. sambil pekena ice blended cappuccino yg sedap & murah.. syoknyer


*HOME SWEET HOME*
huh! lega! 9.30 selamat sampai umah.. tugas rutin aku dah menanti... iron baju mak utk seminggu sambil tgk CSI (program feveret aku).. tak la penat sgt sebenarnyer.. cuma lega pasal da bole bukak jubah yg telah melembapkan hayunan langkah kaki aku sejak tghari tadi.. (kalo da plan awal2 nk pegi alamanda, sumpah aku tak pakai jubah tu gi kenduri!!)

begitulah kisah hari minggu aku yang lalu..

hari minggu itu jugak genap 13 tahun kami hidup tanpa abah...

hati mula berkias2... "kalau lah abah masih ada...." ???

Comments :

7 komen to “Hari Minggu Yang Lalu”

Unknown berkata...
on 

fuh..meriah ari minggu ko..

HanyaMemet berkata...
on 

banyak2 benda kat atas tu waffle tu jadi perhatian,blh tak btkan saya 1??

Afzan berkata...
on 

fardlee.. boleh jer.. jom pegi alamanda.. awk belanja.. JOM...

Miss PIJAOSIX berkata...
on 

alamak..sekali kuar nick lame da...
heee

ayu-lysa berkata...
on 

nyknya aktiviti di ujung mggu..best ke citer ice age tu??x sbr nk nengok... ;)

Afzan berkata...
on 

ayu-lysa.. citer tu fun! tgk ar.. ;)

Tanpa Nama berkata...
on 

salam pknalan..._pminat novel gak!!:D

Catat Ulasan

 

Hakcipta ©  AFZAN AMIR untuk ceritera hidupku ::AUGUST 2009::

Credited to Mr. Rohman