03 September 2009

Kunjungan Pertama Bazar Ramadan

minggu ni, masuk minggu ke-3 saya di opis baru.. alhamdulillah, so far semua ok.. bos, opismate, workload.. alhamdulillah jugak, hari ni masuk hari ke-13 kita puasa.. eh?!! mcm dah basi je tajuk entri ni.. hikhik.. tp mmg itu la yg nk saya kisahkan disini, kali ini...

1st Ramadan, saya adik bradik plan buka sama2 memandangkan kebetulan ari tu ari sabtu.. bukan sng nk kumpul ramai2 cam gitu.. malangnye, last minute, adik saya aziah tak dpt balik pulak.. sbb mak mentua dia da msk byk.. so plan kitorg pun ditunda pada keesokan harinya, ari ahad 23-aug


ahad tu, adik2 saya & family, semuanya ada.. baru la ada semangat nk pegi bazar ramadan.. ada 2 bazar terdekat, tp slalunye kitorg pegi bazar kat prima saujana.. 5 minutes drive.. bazar prima saujana tahun ni lebih meriah drpd tahun lepas.. byk gerai & siap ada gerai jual baju, keronsang etc.. saya & mak takde la nk beli byk.. psl lauk da masak & azian pulak buat kueh lopes.. beli air tebu & kueh tepung pelita je..

menu buka puasa saya pada ramadan ke-2 tu, sangat bangat ringkas.. sbaik adik2 ipar tak cerewet.. janji ada air,nasi & kueh.. dah cukup.. :)

berpada2 la kita berbelanja di bulan puasa ni.. silap ikut napsu, mau rm50 sehari.. hikhik..

ramadan, hujung minggu je saya dpt merasa buka ramai2 cam gitu.. weekdays, tinggal saya & mak je.. itupun, kdg2 mak terpaksa buka sesorg pasal saya tak sempat sampai umah sebelum magrib.. working hour supposed to finished at 5pm.. unfortunately, selagi bos tak balik atau suruh saya balik, saya kena stay je la kt opis tu..

kepada semua, semoga ibadah kita diberkati Allah.. AMIN

Comments :

0 komen to “Kunjungan Pertama Bazar Ramadan”

Catat Ulasan

 

Hakcipta ©  AFZAN AMIR untuk ceritera hidupku ::AUGUST 2009::

Credited to Mr. Rohman